Note :-

Hai member's...

Sudi-sudikanlah menjengah ke blog tak seberapa ini dan jangan lupe tinggalkan jejak anda, kalau ade masa aku jelajah blog korang pulak =)

Yang penting FOLLOW aku tau...


P/S :- Blog ini memang carca-marba, aku menulis ikut keadaan aku dan kehidupan aku...harap maklum... =)

~ me only me ~

~ us ~

Daisypath Anniversary tickers

Our Anniversary

~ Ahmad Habib Ad-Darwisy ~

Our Little Khalifah

 IAmPregnant Ticker
Lilypie Pregnancy tickers
 BabyFetus Ticker

Khamis, 10 Februari 2011

.From.Dadih.With.♥.

98

tajuk hari nie agak tidak masuk diakal kn??...hihihi...opkos la aku telah berusaha untuk menghasilkan dadih 2layer untuk En.Suami ku dibawa ke jamuan sempena kenaikan pangkat dia, jadi hari nie dalam sejarah kerana En.Suami telah dinaikkan pangkat dari jawatan Prebet ker .... hurrmmm .... jap aku g cari kat Mr.Google aku .... *cehh, isteri ape kah aku nie??..sampai jawatan dlm tentera pon aku xhafal??...nk buat camner...aku baru nk explore dlm bidang2 dieorg nie*.... huhuhu... ok, setelah di googling... my En.Suami ku telah dinaikkan ke Lans. Koperal (huhuhu..betul ker??...bantai jer laa..) utk. kepastian sila ke link ini .

ok, berbalik kepada From Dadih With aku buat dadih tuk dibawa ke jamuan En.Suami aku. So, korang tgk jer la gmbr2 yg aku tepekkan di blog ini yaa...

so, bahan-bahan yang diperlukan adalah :-

♥ 1 tin - Susu Sejat (aku guna jenama Ideal...ade rase lemak2 skit)
♥ 1 peket - Serbuk Dadih (aku ambik perisa coklet n strawberi)
♥ Air  - 3000ml = 1.5ml x2 botol
♥ Periuk (yg besar tau)
♥ Gula - 1 Senduk (untuk rase manis2 sket)
♥ Bekas Plastik (seperti digambar yang telah diisi dadih)


Cara-cara untuk membuat dadih ini....korang tgk gmbr jer la ekk...

ini bahan-bahan nyer
*aku suke beli serbuk dadih jenama Happy Grass nie*

ini cara-caranyer
*sajer aku besarkan gmbr nie..supaye korang leh tgk kn??..hihihi =)*


ini didlm periuk
*sebelum dimasukkan serbuk dadih*


ini hasil yang pertama - 1st layer (bwh)
*dadih yang panas tue cepat2 dimasukkan dlm bekas nnt cepat beku...tggu dlm 1/2jam tuk sejuk sementara buat tuk 2nd layer nyer*

ok, ini bahan tuk 2nd layer
*sama seperti bahan-bahan diatas*


Taaadaaa....ini hasilnye...
*cara-cara masih sama*


> lepas tue sejukkan la dlm peti sejuk @ dlm gabus putih masukkan ice ketul...perrghhh..mmg heaven...hihihi...korang boleh la cube sendiri dirumah.

> untuk 1 peket dadih tue boleh dapat dlm 50 @ 60++ bekas...

> dadih nie boleh dijamu dlm mcm2 jamuan...


p/s : huhuhu...agak lmbt untuk aku update blog akhir2 nie...dgn kesuntukkan masa ngan kerja yang tidak pernah abis...aku cume boleh update diopis jer...=)


with lurve

1 ulasan:

Elina berkata...

herrmmmmm.... nak cuba la